torstaina, helmikuuta 4

Pyöreiden vuosien kunniaksi arvonta!















Huomenna Runeberginpäivänä tulee tälle bloggaajalle toinen kymmenluku täyteen. Sen kunniaksi pistetään pystyyn ARVONTA!

Osallistua saa kommentoimalla, ja osallistumisaika päättyy lauantaina 6.2. klo 12.0 eli aamuun asti juhlitaan. :) Kun jätät kommentin, kerro Paras syntymäpäivämuistosi. Palkinnoksi laitetaan jotain itse tehtyä ja jotain lankakaupasta hankittuja aarteita... :) Arvonnan suoritan sitten viimeistään maanantaina.














Tytöt kävivät kahvittelemassa ja olivat muistaneet mua kauniilla henkistä ikää kuvastavalla kortilla. Ja teemaan sopivasti sain unimaskin, jolla nukkuu vain prinsessaunia. Auttaakohan tuo kissivalkkari niiden prinsessaunien näkemiseen.. ;) (psst! yksi näistä ystävistä otti mallia minusta ja nykyisin en ole ainoa joka tunneilla tikkuaa! :))














Tällaista tarjosin. Ja myös katkarapuhalloumipiirakkaa ja omenakaurapaistosta. Leivoin monta tuntia, ja katselin kuinka muutamassa minuutissa se kaikki oli kadonnut tyttöjen kitusiin! Huomenna tulee muutama sukulainen juhlistamaan, ja tarjoilujen pitäisi olla kutakuinkin samat, voin sitten lisätä kuvia ja ohjeita. :)

Puikoilla on jotain mutta ne ovat hsst hsst - juttuja, Koemaistajallakin on pian synttärit ja kaikesta ei vielä voi puhua.. :)

Nyt häviän viettämään viimeisiä teinivuosien tunteja. Miten traagista!

22 kommenttia:

  1. Kyllä se paras syntymäpäivämuisto ajoittuu ehkä sinne johonkin sinne leikki-ikään. :) Oli aina niin hirvittävän jännää odottaa synttäriaamua ettei oikein malttanut nukkuakaan. :D Perhe herätti laulamalla ja aamupala tuotiin sänkyyn, sekä tietysti lahja. :) Päivällä kävi mummut, papat ja kummit ja oli kaverisynttärit. Koko päivä oli niiiiin juhlaa että. :) Ja tietysti sai hengailla asiaankuuluvasti jossain prinsessamekossa ja tuntea itsensä oikein päivänsankariksi. :D
    Nuo oli hienoja syntymäpäiviä ku ne oli niin isoja juhlia, nykyään ei synttärit enää tunnu ollenkaan samalta. :)

    Niin, ja oiekin hyvää syntymäpäivää sulle! :)

    VastaaPoista
  2. Paras syntymäpäivämuistoni:
    täytin 17v, haluasin kutsua siskoni+parhaat kaverini juhlimaan, mutta KAIKKI olivat jossain muualla: sisko koulussa toisella paikkakunnalla, parilla kaverilla sama homma ja viimeisetkin olivat juuri silloin vasta palaamassa ulkomailta.
    Suruissani tilasin parturin itselleni synttärilahjaksi (yleensähän tukka hoidetaan kuntoon jo ennen juhlapäivää).
    Poistuin parturista uudella tukalla mutta mieli apeana. Kävelin liikkeen nurkan taa ja mitä siellä minua odottikaan: kaikki ystäväni ja siskoni, jotka olivat vain huijaneet saapuvansa kotipaikkakunnalleni vasta myöhemmin. Auto oli koristeltu yltäpäältä tyynyillä, lempiherkuillani, synttärilahjoilla ja jopa täytekakkua oli! Ajoimme ympäri kylänraittia laulaen ikkunoista "On tänään onnenpäivä, en murheella häivää, on tänään onnenpäivä ja onnellinen oon!" (Alfred J. Kvak) :)

    VastaaPoista
  3. Salainen neuleystävä5. helmikuuta 2010 klo 0.43

    Oikein ihanaa syntymäpäivää! Miltä kauhistuttava aikuisuus tuntuu?

    En tiedä saanko osallistua arvontaan (sillä eikös mun tarkoitukseni ole yllättää sut, eikä toisinpäin?), mutta kerron silti parhaimman syntymäpäivämuistoni.

    Täytin 16 sinä syksynä kun aloitin lukion uudella paikkakunnalla. En tuntenut koulusta vielä ketään niin hyvin, että olisin uskaltanut kutsua uusia kavereitani kotiini. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Olin äidinkielen tunnilla sattunut istumaan mukavannäköisen pojan viereen ja hän kutsui itse itsensä synttäreilleni! Niimpä istuimme kolmisin keittiössämme, minä, äitini ja se poika, ja leikkasimme kakun kolmeen osaan. Se syntymäpäivä oli alku tapahtumille, jotka johtivat siihen missä nyt ollaan: kihloissa sen saman nuoren miehen kanssa!

    VastaaPoista
  4. Paras synttärimuistoni on, kun täytin 4v ja luulin, että saan lahjaksi joulukinkun, mutta paketissa olikin iso nukke! :-D

    VastaaPoista
  5. Hei, meillähän on melkein sama syntymäpäivä! Itse olen neljännen päivän tyttöjä eli juhlin eilen.
    Paras synttärimuistoni on muutamien vuosien takaa, kun poika, josta tykkäsin, osti minulle yhdessä veljeni kanssa mahdollisimman omituisen hajuista eteeristä öljyä synttärilahjaksi. Aloimme seurustella pari päivää myöhemmin. :)

    VastaaPoista
  6. Onnea kaksikymppiselle ;)

    Paras syntymäpäivä jonka muistan taitaa olla kun täytin 19 kolme vuotta sitten. Synttärini sattuivat samalle päivälle kuin penkkarit, joten sinä päivänä järjestettiin abigaala koululla (mie olin koonnut abibändin ja olin yksi laulusolisteista) ja ajeltiin kuormurin lavalla pitkin kaupunkia karkkia kylväen! Ja tietenkin juhlittiin lukion päättymistä aamusta iltaan ja vielä seuraavaan aamuun :D

    VastaaPoista
  7. Onnea, onnea sankarille!

    Minun paras synttärimuisto on muutaman vuoden takaa, kun täytin 18 vuotta. Lähimmät kaverit olivat salaa järkänneet mökkipirskeet. Tulivat hakemaan minua kotoa, sitoivat silmät ja yllättivät oikein ihanasti. :) Vuokratulla mökillä uitiin, saunottiin, juotiin ja syötiin. Ihanaa oli.

    VastaaPoista
  8. Onnea!!
    Minun parhaimpiin synttärimuistoihin kuuluu joskus lapsena vietetyt synttärit. Ei niinkään ne lahjat vaan se itse juhla. Kakut, piparit ja limsat. Sekä kaverit kylässä :)

    VastaaPoista
  9. Onnea synttärisankarille!

    Minullakin on kivoja muistoja lapsuuden syntymäpäivistä kun koristeltiin jäätelökakku junaksi (siis pari pakettia vaniljajäätelöä leikattiin sopivan muotoisiksi paloiksi joista rakennettiin veturi ja vaunut, pyöriksi lakukiekot jne.). Nyt vajaan kuukauden takaakin on tuore muisto, kun olin estynyt (=luennolla) viettämästä synttäreitäni oikeana päivänä ja päätettiin sitten juhlistaa niitä paremmin perjantaina. Perheen pikkuväellä, erityisesti neljävuotiaalla, oli kova homma yrittää pitää yllätystä yllätyksenä, meinasi jatkuvasti tulla kuiskuttamaan "yllätysjuhlista" minulle etukäteen ;-)

    VastaaPoista
  10. Hyvää syntymäpäivää!

    Paras muisto lienee 18-vuotis syntymäpäivältä, kun kiltti inssisetä kirjoitti minulle (omien sanojensa mukaan) syntymäpäiväkortin - ajokortin siis :). Tilannetta tiukensi se, että olin optimistisesti varannut sekä kirjalliset että inssin samalle päivälle kaksoisveljeni tapaan (eihän tällainen kilpailuhenkinen ihminen voi jäädä veljeänsä huonommaksi ;) )

    Niinhän me molemmat saimme mieluisat synttärikortit. Illalla taisin päästä heti kuskin tehtäviin.

    Olin muuten pienenä hurjan kateellinen kaikille, jotka saivat yksin olla synttärisankarina ja juhlittavana. Minä "jouduin" aina jakamaan synttärit kaksoisveljeni kanssa.

    VastaaPoista
  11. onnea täälläkin , en usko et se kortti ehti sinne? tyhmäposti:(

    Paras synttärimuisto.. jaa aika vaikee.
    Kai joku lapsuuden muisto, kun synttäreitä odotti ja odotti ja heräsi aamulla niin aikasin ettei äiti ehtiny ikinä tuoda lahjaa sänkyyn :D

    VastaaPoista
  12. Onnittelut minultakin! :) Namileivoksia olet tarjonnut kavereillesi, tämä täällä melkein kuolaa vaikka sai niitä eilen.

    Pitkään pohdin ja mietin parasta synttärimuistoani. Lopulta totesin, että olen niin vanha, etten enää yksittäisiä synttäreitä muistakaan vaan kaikki sulautuvat yhteen. :D Pääsenköhän minä nyt mukaan arvontaan olleenkaan! ;DD

    VastaaPoista
  13. Koska syntymäpäiväni on tammikuun alussa, eli heti joulun jälkeen, syntymäpäivien vietto on jäänyt hieman vähäisemmälle. Mutta ehdottomasti paras syntymäpäivämuistoni on ajalta kun olin vielä yläasteella. Silloinen kaveriporukkani järjesti minulle ikimuistettavan synttäriyllätyksen keskellä Jyväskylän keskustaa. Ensin he sitoivat silmäni ja kuljettivat minut sokkona puolen kaupungin läpi kävelykadulle, jossa odotti isokokoinen syntymäpäivälahja paketoituna mm. folioon, kelmuun ja talouspaperiin. Minun piti siinä sitten silmät edelleen sidottuna avata paketti kerros kerrokselta. Korkeutta paketilla oli sellaiset 185 cm ja se hihitteli kun avasin sitä. Joko joku arvaa mikä paketista paljastui?

    Paras synttärilahja ikinä! Rakas poikaystäväni! Ja tästä syntymäpäiväjännityksestä pääsivät nauttimaan kaikki Jyväskylän keskustan vilkkaimmassa paikassa silloin liikkuneet ihmiset. Kuulemma ennen minun saapumistani myös poliisisetä oli käynyt ihmettelemässä tätä outoa paketointipuuhaa. Ihanat kaverit kun tuollaisen järjestivät! <3

    VastaaPoista
  14. Onnea sinulle!
    Paras synttärimuisto on 22-vuotissynttäreiltäni, jolloin mukavalla porukalla olimme kiivenneet korkealle vuorelle ihailemaan maisemia ja viettämään picniciä. Lähintä ystävääni lukuunottamatta kukaan ei tiennyt päivistäni.

    VastaaPoista
  15. Synttärionnea!
    Minunkin täytyy siteerata Matleenaa, että olen jo niin vanha, ettei mitään erityistä ole jäänyt mieleen. Olen sen ajan lapsia, ettei mitään erityisiä juhlia silloin järjestetty. Tuskin edes lahjoja sai, hyvä kun täytekakkua edes.

    VastaaPoista
  16. mun paras synttärimuisto on ehottomasti ekat synttärit avokin kanssa asuessani. heräsin aamulla siihen et avokki nous sängystä ja mein rapistelemaan ja koluamaan keittiöön. Kun yritin nousta sängystä, toinen tuli sanomaan et ei, sä pysyt sängyssä. Tovin päästä avokki meni käynnistämään koneen. Lopputuloksena sain aamupalan ja tulppaanin sänkyyn "hyvää syntymäpäivää sinulle rakkain" -laulun saattelemana(en nyt muista esittäjää, mutta tuossa on sen kertosäkeen ensimmäiset sanat)... <3

    VastaaPoista
  17. Myöhäset onnittelut! Taisin sentään ehtiä oikean päivän aikana...

    Me "ikäihmiset" varmaan aletaan jo unohtelemaan... Mullekaan ei tule mitään erityisen hienoa mieleen, mut yks nolo juttu silloin kun täytin tuplasti enemmän kun sä nyt...

    Oli tavallinen keskiviikko. Menin töihin ja sain koko ajan tekstareita kavereilta (jopa ex-avokilta!). Postipoika toi paketin parhaalta ystävältäni. Olin tosi iloinen kaikkien muistamisista! Toukokuussa kun lankakauppa on tosi hiljainen niin tein töitä kaupan takahuoneessa. Iloisena soitin musaa täysillä ja lauloin ja tanssin. Yhtäkkiä sivusilmällä näin jotain tummaa vilahtavan ovenpielessä...Asiakas! Ja mä olin just vetänyt paatoksella, korkealta ja kovaa ja eläytyen Hectorin Suomineitoa... "Oi Suomineito rakkaimpain, on neitsyydestäs muisto vain mä Espanjasta kortin sulta SAAAIN"

    Täti nauroi katketakseen ja mä häpesin ihan kamalasti. Sillä kertaa ei ostanut mitään, mutta uskaltautui myöhemmin takaisin...

    VastaaPoista
  18. Myöhästyneet onnittelut sinulle!

    Ekaks mieleen tuleva muisto synttäreistäni on , kun täytin puol vuosisataa.

    Tyttäreni apujoukkoineen järjesti minulle yllätysjuhlat. Kutsui vieraat, hommasi paikan tarjoilut jne....

    Sain tiedon muutamaa päivää ennen, että laitahhan pyhämekko päällesi ja kampaa hiuksesi silloin.

    Oli pitkän matkan vieraitakin, ruoka oli tosi hyvää...lahjaksi sain jokaisen omilla pikku kätösillä virkkaaman puuvillalanka lappusen, jotka yhdistettiin torkkupeitteeksi lahjaksi saadulla Ikaalisten kylpylä, tyttöjen viikonloppusella. ! Se oli kivaa...:):):)

    VastaaPoista
  19. Paras synttärimuisto on varmaan ystävän prinsessa-juhlat joskus ala-asteella, jossa kaikilla oli oikein prinsessa asut. Minulla oli kummitädin häissä ollut morsiusneidon röyhelöpuku ja juhlissa syötiin ihania prinsessa herkkuja :)

    VastaaPoista
  20. Synttärionnea oikein paljon!

    Ensimmäisenä tuli mieleen ku mentiin kihloihin miehen kans mun synttäripäivänä 2003. Sen muistaa aina!

    VastaaPoista
  21. Tosi kivoja synttärimuistoja teillä :) Oisin voinut palkita kaikki, mutta Koemaistaja nosti arpalipukkeiden seasta Ullapullan nimen :)

    VastaaPoista