Täällä on kaikki neuleet jumissa. Huominen junamatka tuo toivottavasti helpostusta siihen ongelmaan, mukaan lähtee keskeneräiset jussi-sukat, allaolevat Janne-langat ja Novitan Rose Mohair ja uusin Novita. En tietenkään ajatellut paukuttaa kaikkea valmiiksi tuolla junamatkalla, vaan reilun viikon aikana Helsingissä. (eikä mohairia koskeva tavoite taida olla realistinen, syystä että Novitan pitsikietaisupaita, jonka suunnittelen tekeväni, on ensimmäinen pitsijuttuni ikinä.) Töihin menen hetkeksi aikaa, sinne samaan paikkaan jossa olin kun blogin kirjoittelun aloitin. Matka suuntautuu myös ainakin Lankamaailma Nordiaan, ja ehkä myös Menitaan, jollen mitään muuta keksi.
Vaasasta antikvariaatista löytyi tällainen aarre! 5 e maksoin varsin hyväkuntoisesta kirjasta, jossa on muutamia kivoja perusohjeita. Ei paha ollenkaan. :) Täytyy useamminkin käydä pyörimässä siellä kirjavuorten keskellä.
Tein Vaasassa myös lankalöytöretkiä ja saaliiksi löytyi edullista Jannea! Koemaistaja himoitsi näitä lankoja jo pelkästään nimen perusteella. :) Näistä kuitenkin taitaa tulla mulle jotain. Toivottavasti. Huomenna koitan keksiä, että mitä.
Mun on pakko vielä vähän vaahdota noista myyjistä, ja myyntiasenteesta. Miksi mennä asiakaspalvelualalle, jos ei ihan oikeasti ole siihen mitään edellytyksiä? On vähän rumasti sanottu, mutta mielestäni myyjälläkään ei voi olla kivaa, jos asiakaskontakti ei tule ns luonnostaan. Onko sinne messuille pakko mennä itse? Kun omia tuotteita luonnollisesti kannattaa markkinoida, mutta onko mitään hyötyä istua happamana hiljaa kopissaan? Millaista markkinointia se on?
Toisaalta, yli-innokkuuskaan ei ole hyväksi. Jostain pitäisi löytää se keskitie. Jos menen kauppaan, etenkin sellaiseen jossa en koskaan ennen ole käynyt, haluaisin vain katsella ja tutustua kaupan tarjontaan. Hyvävainuinen myyjä huomaa heti tässä potentiaalisen asiakkaan, ja kysyy tarvitsenko apua. Tämä kuuluu hyvään asiakaspalveluun, mutta mielestäni jos ilmoittaa haluavansa vain katsella, myyjän ei tarvitse tulla kulkemaan perässä, ja kehumaan lankalaatuja, tai ilmoittamaan hintoja. Osaa asiakas itsekin lukea! Myös tällainen kokemus voi pilata ilon uuden kaupan löytämisestä.
En halua kohdentaa tätä mihinkään tiettyyn kauppaan, enkä yleistää koskemaan kaikkia. Toisaalta, tämä ei koske pelkästään lankakauppoja, vaan ihan kaikkia kaupan alan liikkeitä, joita löytyy laidasta laitaan; täten on olemassa niin monta asiakaspalvelutapaa kuin on asiakaspalvelijaa, eikä mikään ole väärä, vaan eri tavat sopivat eri ihmisille.. (pakollinen pehmennyskommentti kärkevän arvostelevan kommentin jälkeen..!:) )
__
Asiasta äkkiä toiseen.. SNY !! Kiitos kauniista synttärikortista. PALJN ONNEA - O oli tippunut matkalla pois, ehkä postipoika oli tarvinnut sitä :-). Oli minulla sinulle ihan asiaakin.. Nyt Helsinkiviikon aikana mulla ei ole mahdollisuutta saada postia käsiini, joten jos paketti saapuu ensiviikon aikana, älä pahastu jos en heti sitä postaa tänne. Teen sen heti kun palaan kotiin. :)
Nyt pakkailun kimppuun, junaliputkin puuttuvat vielä ja osa vaatteista tarvitsee kuivausrumpua. Juna lähtee aamukahdeksalta, joten aikaahan on vielä ruhtinaallisesti.... ;)
Kivan kirjan oot löytänyt! Divareissa tosiaan pitäis piipahtaa useammin, sieltä löytyy vaikka mitä aarteita.
VastaaPoistaOho! Ikävää että O oli tippunut pois. :D
VastaaPoistaKoitan saada pakettisi lähetykseen vielä tällä viikolla, vaikka kuume onkin ajanut mut sängyn pohjalle. Kuulemisiin!
- Snysi
Koita parantua SNY! :) Tiistaina vasta kotiudun ja nään mitä posti on mulle kuljettanut. :)
VastaaPoista